Atribuie valoare de business obiectivelor tale de incrementare a programului

Rate this post

Pe masura ce peisajul de business continua sa se schimbe, multe organizatii sunt implicate intr-o transformare digitala care remodeleaza si dezvolta modul in care functioneaza o afacere. Un model popular de agilitate in afaceri folosit de companiile din topul Fortune 500, 100 si 50 este Scaled Agile Framework (SAFe), care modeleaza modalitatile de lucru de livrare a valorii lean-agile a afacerii.

O practica SAFe care sustine proprietarii de afaceri (BOs) si alinierea echipelor de livrare a valorii este alocarea de catre BO a valorii afacerii (BV) obiectivelor de crestere a programului (PI) in timpul evenimentului de planificare PI care are loc odata la 10 saptamani.
Potrivit Scaled Agile, Inc., „Atribuirea valorii afacerii in timpul planificarii PI ofera un dialog esential fata in fata intre echipa si cei mai importanti stakeholders ai acesteia, Proprietarii de Afaceri”. Atribuirea valorii afacerii foloseste o scara de la 1 (cel mai mic) la 10 (cel mai mare). Misiunea BV este o oportunitate pentru echipele agile de livrare a valorii si pentru BO de a intelege mai bine obiectivele de afaceri si valoarea acestora. Unii BO si alti stakeholders au intrebat care este scopul atribuirii de BV la obiectivele PI.
Raspunsul la intrebare este adesea incadrat la „pentru ca asa a spus SAFe”, insa este important sa intelegem mai in profunzime. Membrii echipei beneficiaza de cunoasterea prioritatilor afacerii si pot lua decizii fara sa fie nevoiti sa-i gaseasca pe proprietarii ocupati de afaceri pentru a lua decizii. In cele din urma, acest lucru poate duce la cresterea vitezei pe piata. Cu toate acestea, principiile adoptarii unei perspective economice (nr. 1) si luarea de decizii descentralizate (nr. 9) sunt cele mai relevante pentru a crea o gandire lean-agile in timpul evenimentului de atribuire a valorii de business obiectivelor PI.

Semnificatia valorilor BV incepand de la 1 (cea mai mica) la 10 (cea mai mare) este adesea neclara pentru proprietarii de afaceri. Conversatiile dintre proprietarii de business sunt adesea neproductive si duc la frustrare din cauza definitiilor diferite a ceea ce inseamna 10 sau 1. Lipsa de claritate vine de la intrebarea legata de ce valoare a afacerii ar trebui utilizata. In cartea lui Brene Brown “Dare to Lead: Brave Work. Tough Conversations. Whole Hearts” (Indrazneste sa conduci: Munca Curajoasa. Conversatii Dure. Inimi Intregi”, mesajul principal este „Clar inseamna bun, neclar este rau”. Proprietarii de business ar aprecia in special experienta „clar inseamna bun”. Proprietarii de afaceri opereaza de fapt dupa o mentalitate de promisiune, care anticipeaza promisiunea valorii viitoare care este masurabila, valoroasa si livrabila.

Practica experienta “clar inseamna bun”

O modalitate prin care poti exersa experienta “clar inseamna bun” este aceea de a oferi modalitati de a spori alinierea cu BO, echipele de livrare a valorii si alte parti interesate cu cel putin o saptamana inainte de inceperea evenimentului de planificare a PI. In primul rand, incepi cu definitia operationala a valorii: „un rezultat masurabil care poate fi realizat si impartasit”.
In al doilea rand, informeaza ca atribuirea BV este o ipoteza si o prognoza a valorii posibile in viitor. In al treilea rand, impartaseste o mostra de posibile definitii BV care pot fi folosite pentru conversatii si aliniere. Urmatorul exemplu descrie ghidul de descriere al BV care ofera o definitie a fiecarui element de valoare de business pentru o echipa de livrare a produselor, pentru a permite proprietarilor de business sa se alinieze si sa ia decizii mai rapid:

1. (Scazut) Rezolva o solicitare cu prioritate redusa a clientului.
2. Ofera MVP pentru a valida interesul clientilor sau viabilitatea pietei.
3. Evalueaza versiunea beta cu anumite segmente de clienti.
4. Incearca sa satisfaci o cerinta de conformitate.
5. (Mediu) Imbunatateste experienta clientilor prin imbunatatirea usurintei in utilizare.
6. Imbunatateste performanta sistemului cu 20%.
7. Imbunatateste fiabilitatea sistemului cu 20%.
8. Imbunatateste net promoter score (NPS) de la pasivi (7-8) la promotori (9-10).
9. Bucura 60% din segmentele de clienti.
10. (Ridicat) Creste cota de piata printr-o solutie convingatoare.

Dupa ce proprietarul de business analizeaza acest exemplu, lucrati impreuna pentru a crea un ghid descriptor BV pentru initiativa. Alte parti interesate pot fi managerii de produs (PM), proprietarii de produse (PO) si release train engineers (RTE). Procesul de creare comuna este activat printr-un workshop facilitat de o organizatie sau de un antrenor agil pentru a crea lista de descriptori BV cu cel putin o saptamana inainte de evenimentul de planificare PI.
Iata cateva exemple de raspunsuri primite in cadrul unui sondaj in randul a 50 de directori din cinci companii Fortune 100 si 500:

  •  “Acest lucru este foarte important pentru mine si se adapteaza afacerii in care ne aflam”.
  •  “Acest lucru ma va ajuta sa gandesc diferit cu privire la obiectivele PI”.
  •  “Creaza o asteptare cu privire la ceea ce va oferi si vad valoarea pe care o poate aduce atunci cand este livrat”.
  •  “Acest lucru ii va ajuta pe proprietarii nostri de afaceri sa se alinieze la definitiile comune pentru conversatii mai productive”.
  •  “Este un instrument util ce te va ajuta sa intelegi mai bine daca un articol este aliniat cu o viziune, daca ajuta la stabilirea prioritatilor si daca specifica prognoza valorii afacerii”.

Nu transforma valoarea de business intr-o arma

Un anti-model de evitat este transformarea in arma a BV. Chiar si practicile lean-agile pot fi folosite in moduri care nu sunt benefice pentru echipe si lideri. Anti-modelul inseamna ca membrii echipei de livrare si liderii sa afirme ca echipele care lucreaza la itemi BV de rang inferior sunt mai putin capabile decat echipele care lucreaza la BV de rang superior. E ca si cum ai compara echipele pe baza progresului vitezei (denumita si predictibilitate). Cand incerci sa te compari cu altii, aminteste-ti intotdeauna ca nu exista doi cai care sa alerge la fel.
Organizarea si coachingul agil sunt antidoturile acestui anti-model. Vrem sa vedem fiecare echipa ca un intreg si ca fiind capabila sa ofere valoare organizatiei. Mentalitatea de coaching generativ ar reduce frica, incertitudinea si indoiala, cunoscuta si sub numele de factorul FUD.

Proprietarii de afaceri pot sprijini echipele de livrare a valorii dand sens articolelor BV pentru a oferi indrumari care sa permita echipei sa faca compromisuri in timpul perioadei de executie a PI. Exista, de asemenea, beneficii intr-o mai buna aliniere intre colegii BO prin aplicarea principiului „clar inseamna bun”, care elimina impedimentele sistemice. Ai nevoie de o schimbare de mentalitate pentru a fi deschis sa inveti si sa impartasesti ca articolele BV reprezinta o ipoteza a valorii care urmeaza sa fie livrata in viitor. Nu trebuie neaparat sa se intample pe cont propriu, ci printr-o asociere cu un antrenor agil pentru a reduce alinierea necorespunzatoare si anti-modelul de diminuare a valorii.

Sursa: https://www.forbes.com/sites/forbescoachescouncil/2023/02/13/assign-business-value-to-your-program-increment-objectives/?sh=33f33fea2523

Previous

Next

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *