15 ponturi pentru crearea de planuri smart de buget pentru afaceri

Rate this post

Crearea unui plan de buget si utilizarea eficienta a resurselor de dezvoltare a afacerilor sunt skill-uri esentiale pentru orice leader de dezvoltare al unei afaceri. Insa poate fi dificil sa stii de unde sa incepi si cum sa aloci resurse inteligent.
Pentru a te ajuta, membrii Consiliului Forbes de Dezvoltare a Afacerilor vin sa iti ofere cele mai bune sfaturi pentru crearea unui plan smart de buget si utilizarea resurselor de dezvoltare a afacerii pentru a maximiza rentabilitatea investitiei. Iata mai jos cateva din sfaturile lor practice referitoare la modul in care poti utiliza nevoile afacerii tale, cum poti stabili obiective financiare realiste si cum poti dezvolta un plan care sa se alinieze cu obiectivele tale strategice.

1. Ai rabdare

Nu exista niciun substitut pentru planificarea atenta si pentru munca intensa. Intelege-ti obiectivele si nevoile de afaceri si lucreaza la planificarea activitatilor si cheltuielilor esentiale. Intreaba-te daca alegerile pe care le faci iti duc intr-adevar afacerea catre rezultatele dorite. O matrice „RACI” (responsabila, atenta, consultata si informata) poate fi valoroasa in timpul socializarii bugetelor propuse.

2. Fii adaptabil si pregateste-te pentru schimbare

Tine cont de modificari, de pivotari si de lucruri aflate in afara controlului tau. Daca am invatat ceva in ultimii trei ani, aceasta este nevoia de a ne adapta la schimbare. Atunci cand creezi un plan, lasa un spatiu de miscare care sa iti permita sa faci pivotari rapide, dar sa te indrepti totusi spre obiectivul final.

3. Fluiditatea bazata pe piata si pe conditiile clientilor este esentiala

Majoritatea echipelor de afaceri isi petrec T3-T4 planificand bugetul pentru T1 si mai departe. Ei actioneaza rigid vis-a-vis de dinamica in schimbare, ceea ce seamana cu un mod de a-ti gestiona compania specific anilor 1990. Insa in mediul actual, in care loialitatea consumatorilor necesita imbunatatiri continue la toate nivelurile, liderii trebuie sa invete sa dea dovada de adaptabilitate atat catre interior, cat si catre exterior.

4. Concentreaza-te pe investitii in afacerea ta cu care poti adauga valoare

Nu e vorba despre a face lucrurile corecte sau echilibrate, ci despre necesitatea de a te concentra pe investitiile bazate pe valoare in organizatia ta. Intreaba-te care sunt resursele departamentale care genereaza venituri si care sunt esentiale pentru misiune si care sunt cele secundare. Poate ca vei putea investi in tehnologie pentru a eficientiza personalul HR, insa ai nevoie de mai mult personal in departamentul de vanzari cu mai putina tehnologie.

5. Stabileste un buget si o cronologie clare

Stabilirea unui buget clar inseamna determinarea sumei fondurilor disponibile si impartirea acesteia in functie de prioritati. Concentreaza-te in primul rand pe alocarea de resurse pentru cele mai importante sarcini si pe monitorizarea indeaproape a cheltuielilor. Ar trebui, de asemenea, sa stabilesti un calendar pentru a asigura utilizarea eficienta a resurselor si indeplinirea obiectivelor proiectului.

6. Fii realist

Ia in calcul toate costurile si veniturile asteptate, asigurandu-te in acelasi timp ca bugetul pe care il creezi este unul pe care il poti respecta in mod realist. Tine cont de toate oportunitatile potentiale de a economisi. Este important sa-ti dai seama de ce resurse de dezvoltare ai nevoie si cand ai nevoie de ele. In acest mod vei putea fi sigur ca iti utilizezi resursele in cel mai eficient si eficace mod cu putinta.

7. Fii conservator din punct de vedere fiscal

A promite mai putin decat poti livra si a livra mai mult decat spui sunt strategii cheie in ultimii ani. Nu inseamna ca incerci in mod intentionat sa induci in eroare cu estimarile bugetare, ci inseamna ca esti conservator din punct de vedere fiscal, pentru a te pregati pentru scenariul cel mai rau. In acest fel, daca lucrurile merg conform planului, vei arata ca un superstar.

8. Acorda-ti suficient timp pentru a planifica

Nu poti crea un plan inteligent in cateva zile sau saptamani. E nevoie de multa munca analitica si de planificare. Dupa ce ai aceste date, poti lua decizii precise si poti aloca resursele in mod corespunzator.

9. Tine cont de fluctuatiile de pret

Supraestimeaza-ti cheltuielile atunci cand faci un plan bugetar, astfel incat sa iei in calcul potentialele fluctuatii ale preturilor si recesiunile economice. Data fiind starea volatila a pietei globale, preturile resurselor tale vor fluctua aproape sigur. Poti lasa loc pentru aceste schimbari chiar de la inceput.
In plus, creaza un plan strategic pentru utilizarea optima a resurselor de dezvoltare astfel incat sa le poti valorifica la maxim.

10. Nu presupune niciodata ca un pret este “pretul cel bun”

Negociaza si obtine afaceri bune, pentru a te bucura de cel mai bun profit de pe urma investitiilor tale. Redu cheltuielile inutile si concentreaza-te pe prioritati. Cei care iau decizii nerezonabile, au parte de recompense nerezonabile. Nu risipi bani pe proiecte sau initiative care nu vor da rezultate. Urmareste intotdeauna sa obtii profit. Daca ceva nu face bani, atunci nu are sens.

11. Fa planuri pentru cel mai rau scenariu

In acest mediu de operare, cel mai prudent lucru pe care il poti face este sa dezvolti un plan financiar care sa te ajute sa treci prin furtuna, chiar daca se ajunge la cel mai rau scenariu. Orice echipa de conducere trebuie sa fie sincera cu privire la cel mai rau scenariu si sa-si reduca baza de costuri suficient de mult incat sa nu-si piarda banii in acel scenariu. Daca reusesti sa faci asta, iti vei putea controla destinul.

12. Adauga bugetului tau un “amortizor”

Cel mai bun mod de a te pregati pentru cresteri neasteptate de preturi sau pentru o scadere a economiei este sa construiesti un fel de amortizor in bugetul tau, estimand costuri mai mari decat vor fi de fapt. Pretul materialelor tale se va schimba probabil din cauza pietei mondiale instabile, asa ca ar trebui sa faci loc de la inceput pentru aceste ajustari. In plus, este important sa creionezi o strategie care sa te ajute sa profiti la maxim de fonduri.

13. Stabileste de ce ai nevoie pentru a-ti atinge obiectivele de afaceri

Cel mai bun sfat pentru crearea unui plan bugetar inteligent este sa iti identifici in mod clar obiectivele si, prin urmare, resursele necesare. Provocarea este ca, in timp, obiectivele se deplaseaza sau evolueaza. Iar asta se va traduce in mai mult timp si mai multi bani.

14. Prioritizeaza proiectele pe baza impactului si necesitatii

Identifica prioritatile de top si aloca bugetul si resursele in consecinta. Evalueaza proiectele cu un impact mai mic si pe cele discretionare pe baza impactului si importantei asteptate. Examineaza si ajusteaza in mod regulat bugetul si alocarea resurselor pentru a asigura alinierea la obiective.

15. Profita la maxim de resurse separand costurile

Pentru a bugeta in mod corespunzator, trebuie sa stii cum sa separi costurile. De exemplu, ai putea avea un angajat care lucreaza la birou si care te costa 25 de euro pe ora. Insa e posibil sa petreci ceva timp cu aceasta persoana, ca parte a muncii sale. Acest lucru ar putea sa ii ocupe 20% din timp si sa coste 250 de dolari pe saptamana. Stiind cum sa separi costurile vei putea sa bugetezi corect si sa profiti la maxim de resursele tale.

Sursa: https://www.forbes.com/sites/forbesbusinessdevelopmentcouncil/2023/03/30/15-tips-for-creating-smart-business-development-budget-plans/?sh=459e485857c5

Previous

Next

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *