Noi standarde pentru uleiurile de motor se lanseaza in mai 2020

Rate this post

Tot ce trebuie sa stii despre ILSAC GF-6A, GF-6B si API SP

In paralel cu evolutia motoarelor pentru vehicule, acelasi lucru se intampla si cu uleiurile de motor, care le mentin in stare de functionare. Presiunile care se fac pentru o economie sporita la combustibil sunt mai prezente ca niciodata, acesta fiind si motivul pentru care noile standarde privind uleiurile de motor vor fi in vigoare incepand cu 1 mai 2020.
Vom afla in cele ce urmeaza ce anume sunt ILSAC GF-6A si GF-6B, ce inseamna noile standarde pentru pasionatii de masini, si cum Valvoline s-a aflat in linia intai a dezvoltarii unor formule de ulei de motor care nu doar sa raspunda acestor standarde, ci sa le si depaseasca.
Comisia Internationala pentru Standardizarea si Aprobarea Lubrifiantilor (ILSAC) este un grup de colaborare al producatorilor de masini precum Ford, General Motors si Chrysler, precum si JAMA (Asociatia Producatorilor Japonezi de Automobile). Bazandu-se pe nevoile in schimbare ale tehnologiei actuale a motoarelor, ILSAC a subliniat nevoia imediata a unor standarde mai inalte in aceasta industrie, care sa furnizeze o protectie suplimentara in conditiile stresului tot mai mare asupra motoarelor moderne.
Valvoline a fost o parte integranta a acestor standarde ale industriei inca de la inceput. Compania s-a pregatit in mod activ pentru tranzitia la GF-6 timp de cativa ani, profitand de cei peste 150 de ani de experienta acumulata in domeniul formularii si de laboratorul sau in-
house. Valvoline a jucat un rol integrant in dezvoltarea testarii GF-6 in sine, contribuind la sprijinirea industriei lubrifiantilor pentru tehnologia motoarelor moderne.
In anii 1990, ILSAC a lansat prima generatie de standarde pentru uleiurile de motor light-duty, numit GF-1 pentru “alimentare cu benzina”.
Pe masura ce tehnologia vehiculelor se transforma, lansand pe piata motoare mai mici, mai eficiente si cu o performanta mai mare, ILSAC colaboreaza cu American Petroleum Institute (API) in vederea definirii noii calitati pentru uleiurile de motor.
Producatorii de uleiuri care isi doresc sa afiseze sigla API, recunoscuta in toata lumea, trebuie sa treaca prin testari riguroase si prin schimbari ale formulelor pentru a reusi sa atinga aceste repere.
Dupa aceasta prima implementare, standardele GF ale ILSAC au progresat la GF2 si apoi GF 5, care a fost lansat pe piata in anul 2010.
Dezvoltarea GF-6 a inceput in 2011 si a inclus standarde fara precedent pentru lubrifianti, avand ca obiectiv minimizarea problemelor comune ale motoarelor moderne, asa cum sunt temporizarea uzurii lantului, daunele pre-aprindere la viteza mica, depunerile si mazga. Aceste noi standarde includ, de asemenea, si un nivel superior de sprijin in ceea ce priveste economia la combustibil si controlul emisiilor.
Odata cu lansarea in industrie a standardului ILSAC GF-6, oamenii de stiinta si inginerii de la Valvoline au inceput sa lucreze cu perseverenta in laboratorul dedicat, pentru a dezvolta cei mai buni lubrifianti noi pentru motoare moderne in primul rand, dar si pentru motoare mai vechi.
Multi ani Valvoline a evaluat uleiurile de motor – analizand noile tehnologii, noile componente si noile aspecte chimice. Capacitatea de a efectua teste in-house, le confera celor de la Valvoline un avantaj in fata altor comercianti de uleiuri de motor.

Teste noi pentru standardele GF-6A si GF-6B

Exista 7 teste noi pentru specificatiile GF-6A si GF-6B ale ILSAC. Acestea sunt:

  • Economia de combustibil (cu un al doilea test pentru SAE 0W-16)
  • Pre-aprinderea la viteza mica (LSPI)
  • Uzura lantului
  • Mazga
  • Depozitele
  • Uzura supape de admisie/evacuare

Cererea adresata comerciantilor de ulei de motor de a combina economia la carburant cu durabilitatea s-a dovedit o masura dificila; cu toate acestea, dupa multi ani de experimentare formala, lubrifiantii ILSAC GF-6A si GF-6B urmeaza sa fie lansati oficial pe 1 mai 2020.
Noile specificatii vor fi emise prin doua categorii: ILSAC GF-6A care include SAE 0W-20, SAE 5W-20, SAE 5W-30 si SAW 10W-30 si este complet compatibil cu generatiile anterioare ILSAC GF-X; si ILSAC GF-6B, care este limitat la noul grad de vascozitate SAE 0W-16. SAE 0W-16 este un ulei mai subtire, cu vascozitate redusa, gandit pentru un grup restrans de autovehicule si nu ar trebui utilizat niciodata pentru un motor care nu necesita neaparat – de aceea si delimitarea sa de ILSAC GF-6A.
De fiecare data cand un set nou de standarde ILSAC este pus in circulatie, Valvoline isi concentreaza atentia pe aceste repere, astfel incat sa poata afisa logo-ul API pe fiecare ulei de motor din linia sa de productie. Trecerea noii secvente de teste de motor pentru ILSAC GF-6A si ILSAC GF-6B garanteaza faptul ca produsele noi ale Valvoline sunt dezvoltate in mod adecvat in asa fel incat sa raspunda sau sa depaseasca toate standardele din industrie. Inginerii de la Valvoline au fost profund implicati in ceea ce s-a transformat intr-un efort amplu, colaborativ, la nivel de industrie, pentru a oferi consumatorilor produse care sprijina atat motoarele moderne, cat si tehnologia motoarelor mai vechi.
Dincolo de seriile de teste cerute de ILSAC, Valvoline este gata sa isi deruleze propria serie de experimente prin Engine Lab. Pana la urma ILSAC si API lanseaza “standardele minime” pentru noua generatie de lubrifianti, iar Valvoline isi doreste sa fie mai mult decat un membru al echipei pe scena industriei.
Valvoline efectueaza teste preliminare in laboratorul sau, care va permite inginerilor sa controleze variabile in moduri in care ar fi imposibil intr-un vehicul complet intact. Dupa ce un test este dus la bun sfarsit, inginerii Valvoline dezmembreaza motorul si evalueaza multi parametri de performanta, inclusiv nivelurile de depuneri, cantitatea de uzura si prezenta magzai.
Valvoline isi doreste sa fie intotdeauna in linia intai a tehnologiei lubrifiantilor, iar laboratorul lor le permite sa inteleaga care este tehnologia noua necesara. Timpul suplimentar si efortul pe care il aloca in conceperea testelor ILSAC GF-6A si GF-6B a dat echipei Valvoline capacitatea de a rafina cu incredere formularile, facand tot posibilul sa furnizeze lubrifiantii cu cea mai buna calitate de pe piata.

Sursa: https://www.uleiuri-lubrifianti.com.ro

Previous

Next

Submit a Comment

Your email address will not be published.