Apple mareste echipa proiectului sau EV cu Michael Schwekutsch

Rate this post

Dezbaterea privind proiectul automobilistic secret al celor de la Apple nu este deloc noua, insa odata cu venirea in echipa Apple a fostului director al diviziei de sisteme de propulsie electrica de la Tesla zvonurile cele mai recente par sa ramana la stadiul de zvonuri si atat!
Mai concret, daca in piata se discuta pana la acest moment despre un simplu sistem de self driving pentru vehicule electrice pe care Apple ar fi urmat sa il lanseze, si nu despre un autovehicul electric complet, venirea in echipa Apple a lui Michael Schwekutsch, fostul sef al diviziei de sisteme de propulsie electrica de la Tesla este o confirmare ca Apple va fi in viitor un jucator important pe piata de vehicule electrice si nu doar un furnizor de echipamente.

michael schwekutsch incheie capitolul Tesla

La inceputul acestui an, Tesla s-a despartit de vicepresedintele diviziei tehnice, Michael Schwekutsch, cel care s-a aflat in spatele ultimelor sisteme de propulsie electrica ale Tesla. Se vorbea la acel moment despre plecarea lui Schwekutsch de la Tesla ca despre o mare pierdere pentru companie, tocmai pentru ca vicepresedintele diviziei tehnice la acel moment se numara printre cei mai experimentati ingineri care au adus in piata programele pentru sistemele de propulsie electrica, nu numai la Tesla, ci in intreaga industrie.
Cand Schwekutsch s-a alaturat echipei Tesla, in anul 2015, in piata se spunea despre background-ul sau ca “Michael Schwekutsch a venit la Tesla pentru a conduce echipa de dezvoltare a sistemelor de propulsie electrica dupa o cariera de doua decenii, in care a lucrat pentru companii de inginerie terte, precum BorgWarner sau GKN Driveline. Mai recent, el a gestionat programe pentru sisteme de propulsie electrica si hibrida pentru BMW i8, Porsche 918 Spyder, Fiat 500 eV, Volvo XC90, ca si pentru alte vehicule populare. Astazi Schwekutsch este responsabil petru unitatile Tesla, incepand de la design si inginerie, pana la productie si validare – practic pentru toate operatiunile care se desfasoara in prezent la uzina Tesla din Fremont, California”.
La Tesla, Michael Schwekutsch a participat la dezvoltarea sistemelor de propulsie precum Tesla Roadster II si Tesla Semi/Tesla Truck”.

Echipa Tesla se reuneste la Apple

Iata ca acum exista informatii in piata ca Schwekutsch s-a alaturat Grupului Special Project al celor de la Apple, un proiect ce include si divizia Project Titan a celor de la Cupertino.
El este ultimul dintre cei cativa ingineri de top de la Tesla care fac parte din acest proiect, despre care s-a crezut pentru un timp ca va consta doar intr-un sistem de self driving pentru vehicule electrice.
Acum ca Schwekutsch – care a lucrat exclusiv pentru sisteme de propulsie electrica in ultimii zece ani – a venit si el la Apple, devine din ce in ce mai clar ca Apple are in plan lansarea pe piata a unui vehicul electric complet.
Schwekutsch va lucra din nou alaturi de Doug Field, unul dintre executivii de la Tesla inainte de se intoarce anul trecut la Apple pentru a conduce proiectul auto, alaturi de Bob Mansfield, pe care Apple l-a adus de la pensie in 2016 pentru a conduce echipa Project Titan.
De asemenea, sursele spun ca Apple va angaja si alti cativa fosti angajati ai Tesla in ceea ce pare a fi un nou val al razboiului dintre cele doua companii.
In momentul de varf al acestui razboi, in anul 2015, Elon Musk spunea despre Apple: “Au angajat oamenii pe care i-am concediat noi. Ne-am obisnuit sa spunem despre Apple, in gluma, ca este cimitirul Tesla”.
Mai recent, insa, Apple a angajat nu numai fostii angajati concediati de Tesla, ci executivi si ingineri cu state vechi la Tesla care nu par sa fi fost deloc concediati de catre compania americana.
Schwekutsch vine in programul Apple dupa cateva concedieri in cadrul echipei, confirmate la inceputul acestui an.

Unde va duce razboiul dintre Tesla si Apple?

Aceste miscari la care asistam intre Tesla si Apple sunt extrem de importante, iar faptul ca Apple va produce de la zero un vehicul electric inseamna extrem de mult in industria de profil.
Este adevarat ca Apple nu are experienta in construirea de vehicule, insa la fel de adevarat este si ca iau in echipa lor unele dintre talentele de top din domeniu, care au facut minuni impotriva tuturor sortilor de izbanda. Astfel de nume sunt Field si Schwekutsch.
Daca adaugam si capitalul de sute de miliarde si incredibila experienta a celor de la Apple in materie de soft si de hard, e posibil sa ne aflam in fata unei solutii castigatoare.
Poate ca nu e cazul sa ne entuziasmam prea tare, dar pasul pe care il va face Apple poate fi chiar un pas inainte catre adoptarea la nivel general a vehiculelor electrice.

Previous

Next

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *